PdF:YPPp12 Souvislá praxe - Informace o předmětu
YPPp12 Souvislá praxe
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 2 týdny. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Předškolní pedagogika (program PdF, N-PP)
- Cíle předmětu
- Cílem praxe je umožnit studentovi ověřit v praxi schopnost diagnostikovat obtíže dítěte a naplánovat intervenční program společně s učiteli mateřské školy a konzultovat jej s rodiči. Praxe svým pojetím navazuje na všechny předchozí praxe a propojuje je v komplexní celek.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - popsat a vysvětlit diagnostické postupy a volbu diagnostických metod; - interpretovat diagnostická zjištění; - navrhnout opatření směřující k podpoře rozvoje dítěte; - koordinovat práci v týmu; - efektivně komunikovat s rodiči; - navrhnout strategie spolupráci s poradenskými zařízeními; - reflektovat svoji profesní dovednosti a připravit plán svého profesního rozvoje.
- Osnova
- Praxe probíhá v 8. - 10. týdnu semestru, v délce dvou týdnů. Student má za úkol diagnostikovat obtíže vybraného dítěte a společně s učitelkou navrhnout plán pedagogické podpory, který konzultuje s rodiči. Student může navázat na Diagnosticko-intervenční praxi a pokračovat v intervenci již diagnostikovaného dítěte. Svoje postupy konzultuje s poradenským zařízením, vyhodnocuje účinky intervence apod. Součástí praxe je také sebereflexe, při které student vyhodnocuje svoje profesní dovednosti nabyté v průběhu studia a formuluje plán svého další profesního rozvoje.
- Literatura
- SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. Práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018, 125 s. Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-262-1324-6. info
- KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 132 s. ISBN 8023946692. info
- Výukové metody
- praxe, reflexe
- Metody hodnocení
- písemná reflexe, zpětná vazba
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2021/YPPp12