PdF:DGC015 Geografie vzdělávání - Informace o předmětu
DGC015 Geografie vzdělávání
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/0/0. 15 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je představit regionálně-geografické aspekty vzdělávání od globálního po lokálního měřítka. Předmět se zaměřuje na analýzu vzdělávací politiky zakotvenou ve nadnárodních, národních a regionálních strategických dokumentech a využití relevantních dat pro hodnocení rozvoje školství na různých hierarchických úrovních.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- Hodnotit rozvoj lidských zdrojů na globální, regionální a lokální úrovni.
- Vyhledat relevantní strategické dokumenty o oblasti školství od globální pro lokální úroveň.
- Využívat dostupná data a další informační zdroje pro geografickou analýzu oblasti školství.
- Zpracovat projektovou žádost pro oblast školství. - Osnova
- 1. Vzdělávací politika České republiky (v globálním kontextu).
- 2. Strategické dokumenty pro oblast školství – Společnost 4.0, Strategie rozvoje lidských zdrojů na národní a regionální úrovni – oblast školství a trhu práce; krajské a místní plány pro vzdělávání.
- 3. Data o školství – globální, národní a regionální úroveň – regionálně-geografická analýza.
- 4. Management operačních programů zaměřených na školství, regionálně-geografická analýza rozvoje školství.
- Literatura
- Brock, C. (2016). Geography of Education. London: Bloomsbury.
- Eurostat. URL: https://ec.europa.eu/eurostat
- Strategie rozvoje lidských zdrojů. Praha: Národní vzdělávací fond, Ministerstvo práce a sociálních věcí, 2003.
- WAHLA, Arnošt. Geografie vzdělání obyvatelstva : sborník příspěvků ze semináře ze dne 18. a 19. října 1988. Ostrava: Pedagogická fakulta v Ostravě, 1988, 84 s. info
- Výukové metody
- Přednáška, skupinová diskuze, zpracování sekundárních dat a jejich interpretace, samostatná práce
- Metody hodnocení
- Vypracování zadaného projektu – geografická analýza školství na lokální úrovni. Ústní rozprava nad zpracovaným projektem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2022/DGC015