PdF:IAJk21 Didaktika 4B - AJ - Informace o předmětu
IAJk21 Didaktika 4B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/1. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karolína Mistríková (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJk21/OS01: Pá 23. 2. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 1. 3. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 8. 3. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 15. 3. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 22. 3. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 5. 4. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 12. 4. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 19. 4. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 26. 4. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 3. 5. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 10. 5. 8:00–9:50 učebna 11, Pá 17. 5. 8:00–9:50 učebna 11, K. Mistríková
- Předpoklady
- IAJk11 Souborná zkouška z AJ
Didaktika 4A passed. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základních škol (program PdF, C-CV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it.Moreover, students will be able to reflect their own teaching, get and give feedback.
- Výstupy z učení
- Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
- Osnova
- 1 Teaching speaking 2 Teaching reading 3 Teaching writing 4 Teaching vocabulary 5 Teaching grammar 6 Teaching pronunciation
- Literatura
- Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
- Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
- REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
- Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- class discussions, group projects, presentations, reading, homework
- Metody hodnocení
- 1 Active participation in lessons is expected. 2 Portfolio and oral examination 3 Teaching practice 4 Moodlinka course and contributions in forums after each seminar 5 Reflective writing (2 times)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/IAJk21