SPTHID The Health Protection and Promotion in Individuals with Disorders of Intellectual Development

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
1 konzultace - 6 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Sochor, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ľubica Srnková (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPTHID/Kombi01: Pá 23. 2. 14:00–15:50 učebna 2, Pá 10. 5. 15:00–16:50 učebna 10, P. Sochor, D. Zámečníková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 12/50, pouze zareg.: 0/50
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The goal of the course is to prepare future teachers and to support individuals with disorders of Intellectual development. The course will present the factors influencing the quality of life of individuals with disorders of Intellectual development. The aim is to raise awareness of the importance of developing and promoting the health and healthy lifestyle of individuals with disorders of Intellectual development. Students will extend their knowledge on educating the target group of people, focusing on the development and support of health.
Výstupy z učení
At the end of the course, the student will be able to: Define the needs of individuals with disorders of Intellectual development; the importance of interdisciplinary cooperation. The student will focus on supporting individuals with disorders of Intellectual development in feeding and sleeping, health promotion, physical activities, sexual health, first aid and personal hygiene. Students will master the strategies for developing the target group.
Osnova
  • Feeding and sleeping issues and support strategies Tech innovation to promote health Physical activities and support strategies Sexual health and support strategies Covid-19 (contagious diseases) and support strategies First aid and emergency and support strategies Personal hygiene and support strategies
Literatura
    doporučená literatura
  • FRIEND, Marilyn Penovich a William D. BURSUCK. Including students with special needs : a practical guide for classroom teachers. Eighth edition. New York: Pearson, 2019, xxiv, 493. ISBN 9780134801674. info
Výukové metody
Group discussions, cooperative learning, portfolio preparation, experiential activities, reading specific texts, creating a mental map, and presentation of examples of good practice.
Metody hodnocení
To be awarded credits, the student has to fulfil: the attendance; hand in assigned reading and reading tasks approved by a teacher; actively participate during lectures, activities and discussions; work on a team project and present it; to create a portfolio.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SPTHID