AJ0429 CLIL v praxi na ZŠ Labyrint

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Irena Válková (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
! AJ5429 CLIL v praxi
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course objectives include: 1) exploring the theory of CLIL, 2) incorporating this theory into one's teaching approach, 3) showcasing the results.
Výstupy z učení
By delving into the theory of Content and Language Integrated Learning (CLIL), utilizing practical resources, implementing the theory in one´s teaching practice, engaging in reflection and discussion with practising teachers in Labyrinth (Brno), and collaborating with other students, students will gain a deeper understanding of the CLIL methodology and develop the ability to effectively plan and deliver CLIL lessons.
Osnova
  • 1. The concept of CLIL (Content and Language Integrated Learning) 2. Resources for incorporating CLIL into instruction 3. Developing a structured CLIL lesson plan/activities 4. Implementing CLIL activities/a CLIL lesson plan in the classroom 5. Evaluation and dialogue on one´s CLIL practices
Literatura
  • DALE, Liz a Rosie TANNER. CLIL activities : a resource for subject and language teachers. Edited by Scott Thornbury. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 284. ISBN 9780521149846. info
  • COYLE, Do, Philip HOOD a David MARSH. CLIL : content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010, x, 173. ISBN 9780521130219. info
Výukové metody
Individual learning, inquiry-based learning, lesson planning, reflection.
Metody hodnocení
1. The concept of CLIL (quiz) 2. Lesson plan/a CLIL activity - preparation and presentation in Labyrinth (Brno) 3. Discussion (peer/teacher) 4. Reflection
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1913
The course does not have a fixed schedule. Students are expected to work independently or in groups, utilize online resources, and visit Labyrinth to implement and evaluate their CLIL activity or lesson plan.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJ0429