PSVP_Mod5b Specifika role výchovného poradce2

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
8 + 2. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit se podrobněji s rolí výchovného poradce v rámci školního poradenského pracoviště a v systému poradenství, reflektovat dvojakost role učitele a výchovného poradce, seznámit se s etickými nároky profese a odpovídajícími dokumenty, vymezit standardní činnosti výchovného poradce a cílové skupiny jeho působení.
Osnova
  • Vymezení standardních činností výchovného poradce
  • Poradenské činnosti (kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, depistáž žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů další péče o tyto žáky, zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, příprava podmínek pro společné vzdělávání nebo integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům. Metodické a informační činnosti, práce s informacemi a důvěrnými daty podle platné legislativy, zákon 110/2019 Sb., GDPR.
Metody hodnocení
Úkol: reflexe dominant vlastního působení v roli výchovného poradce, práce s hlavními cílovými skupinami, spolupráce v rámci školního poradenského pracoviště.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/PSVP_Mod5b