PdF:RJ1113 Mimovýukové aktivity v ruštině - Informace o předmětu
RJ1113 Mimovýukové aktivity v ruštině
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/1. blokově. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Vahalová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Lucie Vahalová
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Znalost ruského jazyka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zapojení studentů do aktivit katedry a umožnění "natrénovat" tak pedagogické kompetence nezbytné pro výkon učitelské profese; organizace popularizačních aktivit spojených s ruštinou (MjUNI, koncerty, příprava výuky pro návštěvy škol, soutěže, besedy a další mimovýukové aktivity - dle vlastního výběru), ve kterých si studenti procvičí aplikaci teoretických poznatků z výuky ruštiny do praktické činnosti.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu budou studenti znát základní postupy potřebné k organizaci mimovýukových aktivit; budou schopni uspořádat či se podílet na organizaci akcí spojených s ruským jazykem.
- Osnova
- 1. Výběr mimovýukové aktivity, které se student bude účastnit
- 2. Příprava a organizace celé akce (plán akce, materiály, pomůcky aj.)
- 3. Aktivní účast na vybrané mimovýukové aktivitě/realizace aktivity, aj.
- 4. Zhodnocení mimovýukové aktivity a sebehodnocení
- 5. Zpracování závěrečné práce dle požadovaných náležitostí (popis aktivity, popis zážitků, popis vlastní motivace, sebereflexe, odkazy, fotografie, aj.)
- 6. Odevzdání závěrečné práce
- Literatura
- doporučená literatura
- NĚMEC, Jiří a Michal KAPLÁNEK. Volný čas mládeže. In Kaplánek, M. Čas volnosti – čas výchovy. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2012, s. 145-163. ISBN 978-80-262-0450-3. info
- JANÍK, Tomáš a Petr NAJVAR. Fred A. J. Korthagen - Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 294 s. ISBN 978-80-7315-221-5. info
- Výukové metody
- Popularizační aktivity spojené s ruským jazykem:
- mimovýukové aktivity a jejich organizace/pomoc při organizaci (MjuNI, Noc vědců, Festival vědy, návštěvy škol, Puškinův památník, aj.);
- aktivní účast na akci spojené s ruštinou (návštěvy koncertů, besed, přednášek, divadla v ruském jazyce);
- dobrovolnictví - doučování v RJ, kroužky v RJ;
- výjezd do zahraničí - Erasmus, letní či zimní školy (v rámci studia), dovolená v rusky mluvících zemích, aj. - Metody hodnocení
- Zpracování zápočtové práce a její odevzdání ve zkouškovém období. Zápočtová práce může být odevzdána ve formátech:
- WORD/PDF (esej);
- POWERPOINT (prezentace);
- VIDEO.
Závěrečná práce obsahuje seznam mimovýukových aktivit/akcí, kterých se student účastnil, jejich podrobný popis a náplň. Student také popisuje a zhodnocuje své zkušenosti - co se mu líbilo/nelíbilo, co by mohl zlepšit, jak přesně se zapojil, popisuje svoji motivaci, zaměřuje se i na sebereflexi. Práce jsou doplněny o fotografie, odkazy, materiály (pokud je student vytvořil). Práce mohou být napsány v češtině/ruštině. - Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Studenti si mohou předmět zapisovat kdykoli v průběhu studia, doporučuje se však zapsání v posledním (6. semestru), kdy je zcela jasné, že se studenti na jakékoli mimovýukové aktivitě v ruštině již podíleli. Adekvátnost (náplň a délku) odevzdané práce posuzuje vyučující předmětu. Mimovýukové aktivity si studenti volí sami dle vlastního zájmu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/RJ1113