PdF:SP2905 Snoezelen - Informace o předmětu
SP2905 Snoezelen
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Tereza Hormandlová (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SP2440
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti a praktické dovednosti z oblasti využívání konceptu Snoezelen u osob se zdravotním postižením / znevýhodněním.
- Výstupy z učení
- Studenti se naučí využívat realizované intervenční aktivity a procesy ve Snoezelenu k posílení potenciálu osob cílové skupiny jedinců se zdravotním postižením/ znevýhodněním se zaměřením na zvládání sociální interakce, rozvoj mentálních funkcí a vnímání. Na konci tohoto semináře bude student schopen porozumět vybraným postupům práce při realizaci snoezelenu v edukačním procesu a bude zvládat základní stimulační techniky u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Osnova
- 1. Historie Snoezelenu. 2. Význam, cílová skupina. 3. Výběr a výklad základních pomůcek snoezelenu, typy místností a další pomůcky (měkký nábytek, volba barvy místnosti atd.). 5. Organizace snoezelenu, dokumentace, význam spolupráce. 6. Cíle snoezelenu. 7. Metodické jednotky, zásady. 12. Snoezelen jako podpůrná edukační metoda. 13. Snoezelen jako volnočasová aktivita.
- Literatura
- povinná literatura
- FILATOVA, Renata. Snoezelen-MSE. 1, Vyd. Frýde-Místek: Kleinwächter Josef, 2014. 160 s. ISBN 978-80-905419-3-1.
- GEDDES, Heather. Attachment in the classroom : the links between children's early experience, emotional well-being and performance in school. First published. London: Worth Publishing, 2006. vii, 152. ISBN 9781903269084.
- FILATOVA, Renáta a Kateřina JANKŮ. Snoezelen. 1. vyd. Frýdek-Místek: Tiskárna Kleinwächter, 2010. ISBN 978-80-260-0115-7. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 180 s. 4648/Pd-3/08-17/99. ISBN 978-80-210-4575-0. info
- Výukové metody
- teoretická příprava; diskuze; praktická cvičení; projekt, samostudium.
- Metody hodnocení
- aktivita ve výuce(20 %); seminární práce (20 %); prezentace projektu (60 %). Celková účast 50%.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SP2905