VIm006 Autorská prezentace 2

Pedagogická fakulta
jaro 2026
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
prof. Mgr. Vladimír Havlík (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Komplexní příprava, realizace a prezentace projektu autorské tvorby. Cílem předmětu je získávání praktické zkušeností s realizací vlastního výstavního projektu a prezentací autorské tvorby na veřejnosti. Předmět navazuje na Autorskou prezentaci 1 a na Tvorbu výstav. Celosemestrální práce. Zkoumání reakcí na konkrétní zadání. Losovaná témata a losované techniky. Jedná se o ověření praktických schopností a kreativity studenta vizuální tvorby.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v problematice komunikačních médií a systémů;
- vytvořit vlastní prezentaci;
- zvolit vhodné prostředky a způsob prezentace vlastní tvorby.
Osnova
  • výběr témat, příprava projektu a možností realizace
  • materiální a technologické zabezpečení
  • vlastní realizace autorských děl
  • příprava prezentace
  • instalace
Literatura
  • Obrist, H. U. (2012). Stručná historie kurátorství. Kutná Hora: GASK - Galerie Středočeského kraje.
  • Lindaurová, L. (2014). Mezera: mladé umění v Česku 1990-2014. V Praze: Společnost Jindřicha Chalupeckého.
  • 518, V. (2015). Obsese (Vydání první). V Praze: Yinachi.
  • Pospiszyl, T. (2014). Asociativní dějepis umění: poválečné umění napříč generacemi a médii : (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film) (Vyd. 1.). Praha: Tranzit.cz.
  • Císař, K. (2014). Abeceda věcí: poznámky k modernímu a současnému umění (Vyd. 1.). Praha: UMPRUM.
  • Váša, P. (2011). Fyzické básnictví (Vyd. 1.). Brno: Host.
  • McCarthy, P., & Hatcher, C. (2002). Presentation skills: the essential guide for students (First published). Los Angeles: SAGE.
  • Koegel, T. J. (2009). Špičková prezentace: jak zaujmout a přesvědčit posluchače (Vyd. 1.). Brno: Computer Press.
Výukové metody
teoretická příprava, konzultace, prezentace
Metody hodnocení
Výstupem bude komisionálně hodnocená veřejná prezentace.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.