PdF:VV3DC_DVV Didaktika vv 3 - Informace o předmětu
VV3DC_DVV Didaktika vv 3
Pedagogická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/0/3. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Jiří Eliška (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Radka Fajmonová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Výtvarná výchova pro střední školy)
- Cíle předmětu
- Současná teorie a praxe výtvarné pedagogiky na gymnáziu a na střední odborné škole, artefiletický model výuky, multimediální výukové projekty, performativní aktivity ve výtvarné výchově, interdisciplinární přesahy výtvarné výchovy, vývoj výtvarné výchovy v osmdesátých a devadesátých letech - osobnosti, směry, mezinárodní a tuzemské kongresy INSEA, hlavní vývojové trendy výtvarné výchovy v zahraničí, role dílny a kurzu ve výuce VV na střední škole, environmentální prezentace, příprava studentů na vysoké školy s výtvarným zaměřením, metodologie výuky dějin umění a interpretace výtvarného díla (galerijní animace, socializace umění), netradiční instalace dětských a studentských výtvarných prací, nová média ve výtvarné výchově, využití počítače a jiných digitálních technologií (fotografie, video) v intermediálních výukových modelech, vizuální komunikace a estetická výchova.
- Osnova
- 1. Profil současné výtvarné pedagogiky, teorie a praxe na střední škole 2. Vývojové tendence výtvarné pedagogiky v 80. a 90. letech 3. Klasická a nová média ve výtvarném vyjadřování 4. Současné výtvarné umění a výtvarná pedagogika 5. Profil osnov vv na středních a základních uměleckých školách 6. Alternativní formy vedení výtvarného projevu (dílny, kurz, seminář) 7. Intermediální výukové modely 8. Nové formy prezentace výtvarné práce žáka a studenta (environment, instalace, performance, multimediální projekt)
- Metody hodnocení
- Seminární práce v rozsahu 15 stran doplněná obrazovou dokumentací na téma korespondující s body osnovy.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2004/VV3DC_DVV