TE2BP_OPX Oborová praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
2konz. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem je vytvořit základní představu o praktických aplikacích vědomostí a dovedností získaných teoretickým studiem oboru. Schopnost interpretace technických poznatků neodborníkům (žákům, rodičům) bude součástí budoucích pedagogických dovedností. Praxe proběhne na základní nebo zvláštní (praktické) škole a ve vytypovaném výrobním podniku (libovolná výroba technického charakteru, opravárenské služby, řemeslná dílna apod.).
Osnova
  • 1. Hospitace (náslechy – min. 3 vyučovací hodiny) ve výuce praktických činností (dílenských prací) na základní nebo zvláštní škole (provést a odevzdat krátký zápis vlastních poznatků včetně přesné identifikace navštívené školy). 2. Hospitace (náslechy – min. 3 vyučovací hodny) ve výuce informatiky (resp. práce s počítačem) na základní škole (provést a odevzdat krátký zápis vlastních poznatků včetně přesné identifikace navštívené školy). 3. Odborná krátkodobá stáž ve vytypovaném podniku v regionu základní školy (případně vlastního bydliště). Jde o podrobné seznámení s historií vzniku podniku (podnikatelský záměr), s výrobou (nabídkou služeb), s technickým zařízením podniku, ekonomickými parametry, perspektivou apod. Každý student vypracuje projekt odborné exkurze s technickým zaměřením pro žáky konkrétní základní školy. Projekt bude obsahovat název a přesnou adresu vybraného podniku, kontaktní osobu včetně telefonu, textovou, případně obrazovou dokumentaci a vlastní návrh průběhu exkurze (metodický pokyn s názvem „Exkurze jako specifická forma výuky“ je na www stránkách katedry). Cílem exkurze nemá být pouze seznámení s technologií výroby, ale informační vstup do oblasti drobného podnikání a návrh možného působení učitele v oblasti profesní orientace.
Metody hodnocení
viz osnova předmětu
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.