RJ2MP_VPx3 Výuková praxe 3

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Předpoklady
RJ2MP_VPx1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Čtyřtýdenní souvislá pedagogická praxe je završující forma praktické přípravy studentů učitelství a má komplexní charakter. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole. Praxe přispívá k rozvoji všech profesních kompetencí učitele.
Osnova
  • Studenti praktikují na škole denně minimálně 6 h. Účastní se náslechů, konají vlastní vyučující výstupy (15 až 20 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 30). Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod.
Literatura
  • BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
  • FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
  • MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
Metody hodnocení
K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvený a psaný projev) s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce. 4. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe v ruském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
Informace učitele
K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvený a psaný projev) s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce. 4. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe v ruském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.