ZS1MP_AD5A Didaktika 3 - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_AD5A/01: Út 8:50–10:30 učebna 12
ZS1MP_AD5A/02: Út 10:40–12:20 učebna 12
Předpoklady
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
Osnova
  • 1. Who is a young learner Context: TEYL in the Czech Republic 2. How children learn languages Needs analysis, what they need 3. Classroom management Teacher, classroom language, discipline 4. Planning a syllabus Different approaches, role of English within the curriculum Long-term planning 5. Designing topic based lessons 6. Designing story based lessons 7. Designing activity based lessons 8. Teaching English over the curricula 9. Giving and getting feedback, monitoring progress 10. Assessing YLs 11. Resources and materials 12. to 14.Presentations and microteaching
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Metody hodnocení
Active participation in the lessons and discussions Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story or activity based) Presentation with a 5 minute microteaching slot Portfolio (guidelines on moodlink)
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=514
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.