ZS1MK_AL4A Literatura ve výuce - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Helena Havlíčková
Předpoklady
Parallel attendance of didactics 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject deals with the methods suitable in using literature with young learners
It focuses on fairy-tales, poetry, stories and books for children.
Osnova
  • Stories and fairy-tales in our lives.
  • Stories and fairy-tales in an English classroom.
  • Topic based teaching.
  • Storytelling.
  • Pictures in storytelling.
  • Vocabulary training.
  • Kinds of story books.
  • Experience approaches.
  • Study and fun approaches.
  • Asking questions and rewriting.
Literatura
  • WRIGHT, Andrew. Art and crafts with children. Oxford: Oxford University Press, 2001, 164 s. : i. ISBN 0-19-437825-X. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • HILL, David A. Visual impact : creative language learning through pictures. Harlow: Longman, 1990, ix, 67. ISBN 0582037654. info
  • WRIGHT, Andrew. Pictures for language learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, ix, 218. ISBN 0521358000. info
  • WRIGHT, Andrew. Henry Fielding : mask and feast. London: Chatto & Windus, 1965, 213 p. info
Metody hodnocení
Students will submit their reading diaries with minimum 2 realbooks for children (authentic children books), 2 adapted/graded readers for children and 1 story suitable for telling.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=514
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2009.