PdF:A2BP_PJ2A Praktický jazyk 2A - Informace o předmětu
A2BP_PJ2A Praktický jazyk 2A
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
- Garance
- Aaron Marc Collier, B.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Předpoklady
- A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ || AJ2BP_SZKO Souborná zkouška z AJ
Úspěšné absolvování A2BK_SZOK. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- The main objective is to improve the students' English in all four major skill groups: reading, writing, listening, and speaking. Classes will move quickly through the coursebooks, Inside Out Upper-Intermediate and Advanced. As students are training to be teachers, they will be expected to take an active role in their own learning, with an eye toward understanding how to share information with their peers, and later their own students.At the end of the course students should be able to understand how to present a topic of interest to them. They should be able to interpret texts of an advanced level and be able to respond to advanced-level input with a high level of accuracy. .
- Osnova
- The following subjects will be discussed:
- Home
- Identity
- Food
- Schools
- Literatura
- KAY, Susan, Vaughan JONES, Philip KERR a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-75760-2. info
- Inside out., Advanced. [Oxford]: Macmillan, 2001, 1 VHS ster. ISBN 0-333-95937-X. info
- SWAN, Michael. Practical English usage. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005, xxx, 658. ISBN 9780194420983. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, 315 s. ISBN 0521653975. info
- Výukové metody
- Students will take part in pair-work, group-work and class discussions and will be expected to give a presentation on a topic of their choice.
- Metody hodnocení
- Students must demonstrate a good command of use of English at an advanced level during the final credit test(comprising Use of English, Listening and Reading papers, passmark 70%).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1681
Students must first successfully score (passmark 70%) at continuous assessment to be able to proceed to the credit test. Course Requirements: Active not passive involvement. One written assignment. Regular contributions to mood-link-a forums. One progress test passed. Homework and preparation as advised. 80% attendance is recommended. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/A2BP_PJ2A