F2BP_FJC5 Jazyková cvičení 5

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/4/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jéróme Vives (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Předpoklady
(( F2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1 && F2BP_FJC2 Jazyková cvičení 2 && F2BP_FJC3 Jazyková cvičení 3 && F2BP_FJC4 Jazyková cvičení 4 ))
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem šesté části kurzu praktického jazyka je prohloubení komunikativní kompetence studentů: referenční, sociokulturní, strategické a interkulturní formou komentáře textů a diskuze na dané téma. Výchozí učebnicí je francouzská metoda Le Nouveau sans frontières 4, která je doplněna dalšími materiály z níže uvedené literatury. Předpokládaná jazyková úroveň studentů po absolvování tohoto kurzu je C1 v receptivních i produktivních komunikativních dovednostech podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
Osnova
  • Práce s vybranými texty z učebnice.
Literatura
  • ABBADIE, Ch. L'Expression française orale et écrite.1. vyd. Grenoble : PUG, 1998. 197 s. ISBN 2-7061-0564-X.
  • COURTILLON, J. Libre Echange 3. 1. vyd. Paris : Hatier/Didier, 1991. 255 s. ISBN2-278-04026-X.
  • GIRARDET, J. Le Nouveau sans frontieres 4 . Arts - Culture - Littérature. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 222 s. ISBN 2-19-0333480-2.
  • SALINS, G.-D. Exercices de grammaire. Perfectionnement. 1. vyd. Paris : Hatier, 1988. 128 s. ISBN 2-218-1602-8.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Informace učitele
FJC5 - Semestre d'automne 2009 Programme à titre indicatif susceptible de changements. Les articles, les prépositions, les partitifs, les passés, l’accord du passé, l’expression de la durée, le discours rapporté, l’adverbe et les constructions adverbiales, le gérondif et les participes. A noter que ces sujets seront vus au travers de textes et pas seulement d'exercices classiques. Evaluation : 2 tests se tiendront durant le semestre. La moyenne de ces 2 tests doit être égale ou supérieure à 70%. Les étudiants n'ayant pas obtenu ce pourcentage devront passer un examen de rattrapage en janvier, et éventuellement un second si ils en ont le droit. Les tests porteront essentiellement sur les thèmes vus durant le semestre mais pas seulement : il vous faudra tenir compte de vos acquis durant les 4 semestres précédents.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010.