MI3DC_DPP Pedagogická psychologie

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jana Veselá, PhD. (přednášející)
Garance
PhDr. Jana Veselá, PhD.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Buganová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výukový předmět vyžaduje vědomosti z úvodu do psychologie a z vývojové a sociální psychologie. Svým zaměřením na psychologické základy učení, výchovy, výukových potíží a maladaptivního chování je součástí teoretických základů pro pochopení problematiky následujících psychologických předmětů a pro pochopení zařazených pedagogických disciplín. Spoluvytváří teoretickou průpravu pro přemýšlivý výkon různých forem pedagogické činnosti absolventů oboru sociální pedagogiky.
Osnova
  • Pojem, druhy, formy a psychologické teorie učení. Proces a psychologické zákony učení. Senzomotorické učení. Osvojování vědomostí. Intelektové učení a tvořivost. Psychologické zvláštnosti učení dospělých. Psychologická podstata výchovy . Psychologické prostředky výchovy. Osobnost pedagoga a jeho diagnostická činnost. Způsoby výchovy. Psychologické příčiny školních neúspěchů a maladaptivního chování dětí a mládeže.
Literatura
  • KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie výchovy a vzdělávání. Brno: Vysoká škola Karla Engliše, a.s., 2003, 117 s. ISBN 80-86710-04-1. info
  • KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie [Kohoutek, 1996]. Brno: Cerm, 1996, 184 s. ISBN 80-85867-94-X. info
Výukové metody
teoretická příprava, stáž
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014.