MSBK_PP2 Předškolní pedagogika 2

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0/12. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Rozvrh
Pá 18. 9. 11:00–12:20 učebna 39, Pá 2. 10. 13:00–14:20 učebna 39, 14:30–15:50 učebna 41, Pá 23. 10. 14:30–15:50 učebna 37, Pá 20. 11. 11:00–12:20 učebna 39, Pá 18. 12. 11:00–12:20 učebna 39
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání;
použít informace o vzdělávacích oblastech k plánování činností pro jejich rozvoj;
vytvořit si představu o podmínkách vzdělávání v mateřské škole;
předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí o vhodnosti výukových strategií;
interpretovat požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání;
Osnova
  • Cíle vzdělávání a jeho obsah.
  • Metody práce s dětmi, individualizace.
  • Organizace předškolního vzdělávání.
  • Hra jako základní prostředek vzdělávání dětí předškolního věku.
  • Spolupráce mateřské školy s rodinou.
  • Návaznost předškolního a základního vzdělávání.
Literatura
  • OPRAVILOVÁ, E. Dítě si hraje a poznává svět. Praha : SPN, 1988.
  • Predškolská a elementárna pedagogika. Edited by Zuzana Kolláriková - Branislav Pupala. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 455 s. ISBN 80-7178-585-7. info
  • BRUCEOVÁ, Tina. Předškolní výchova :deset principů moderní pedagogiky a jejich aplikace v praxi. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 172 s. ISBN 80-7178-068-5. info
Výukové metody
konzultace, diskuse
Metody hodnocení
ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.