R2MP_PJC1 Praktická jazyková cvičení 1

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Rozvrh
Po 7:55–8:40 učebna 62
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací.
Osnova
  • Do obsahové části předmětu byla zařazena následující konverzační témata: 1. Škola, školský systém u nás a v Rusku. 2. Vysoké školství. Struktura studia. 3. Umění v životě mladého člověka. 4. Hudba. 5. Divadlo. 6. Opera. 7. Film.
Literatura
  • Náhradní obsah: MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl III. A. 1986-1989. R 802134.
  • Náhradní obsah: ARŤUNOV, A.R. Česko-ruské ekvivalenty podle témat a situací. Moskva: 1988. 336 s. ISBN 5-200-002 82-6.
  • Náhradní obsah: NEKOLOVÁ, V. a kol. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
  • Náhradní obsah: GLAZUNOVA, O.I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
  • Náhradní obsah: TALICKÁ, J. KORYČÁNKOVÁ, S. Russkaja reč. Scenarii neprinuždennogo obščenija. Díl I. Brno: MU, 1994, 1996.
Výukové metody
Aktivní práce v semináři, plnění samostatných úkolů, domácí příprava, samostatná práce s tiskem a Internetem, doporučuje se četba a poslech v ruském jazyce.
Metody hodnocení
Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Písemný test. Po úspěšném napsání písemné části student ústně odpovídá tzv. četbu (ruská kniha - 300 s., knihu donese k nahlédnutí) a poslech (audio, video, DVD). Hodnotí se gramatická správnost, obsah a použitá slovní zásoba, správná výslovnost a intonační konstrukce. Studenti předloží slovníček, který bude obsahovat minimálně 30-50 nových slov.
Vyučovací jazyk
Ruština
Informace učitele
Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji!
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.