SPLBK_SPDL Specializace: Speciálně pedagogická diagnostika logopedická

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0/16. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Předpoklady
Předmět je vyučován v rámci studijního programu - speciální pedagogika - komunikační techniky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student získá základní poznatky o diagnostice narušené komunikační schopnosti a možnostech mezioborové spolupráce. Student zvládne problematiku speciálně pedagogické diagnostiky v oblasti logopedie, metody diagnostiky jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti zejména v dětském věku.
Osnova
  • Metody logopedické diagnostiky. Mezioborová spolupráce. Pomůcky a přístroje, testy a metody užívané při vyšetření.
Literatura
  • LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
  • LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
Výukové metody
konzultace, diskuse ve studijní skupině
Metody hodnocení
1.Zpracování případové studie dítěte s narušeným vývojem řeči. 2.Písemný test (30 otázek, podmínkou splnění je 25 správných odpovědí). 3.Ústní zkouška.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Studenti zapisují pouze jednu specializaci.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.