PdF:SPLBK_SPDL Special.: Spec.ped. dg. - Informace o předmětu
SPLBK_SPDL Specializace: Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/0/16. 16 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Předpoklady
- Předmět je vyučován v rámci studijního programu - speciální pedagogika - komunikační techniky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Student získá základní poznatky o diagnostice narušené komunikační schopnosti a možnostech mezioborové spolupráce. Student zvládne problematiku speciálně pedagogické diagnostiky v oblasti logopedie, metody diagnostiky jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti zejména v dětském věku.
- Osnova
- Metody logopedické diagnostiky. Mezioborová spolupráce. Pomůcky a přístroje, testy a metody užívané při vyšetření.
- Literatura
- LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
- LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
- Výukové metody
- konzultace, diskuse ve studijní skupině
- Metody hodnocení
- 1.Zpracování případové studie dítěte s narušeným vývojem řeči. 2.Písemný test (30 otázek, podmínkou splnění je 25 správných odpovědí). 3.Ústní zkouška.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Studenti zapisují pouze jednu specializaci.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/SPLBK_SPDL