DT3MK_PEDV Pedagogický výzkum

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: pracovat s výzkumnými metodami a technikami, které rozvíjejí pedagogickou teorii, vycházejíce z aktuální nebo asynchronní pedagogické praxe, a svými výsledky ji zase ovlivňující. Důraz je položen na dvě orientace výzkumu v pedagogice, a to na orientaci kvalitativní a kvantitativní. Smyslem poznání jsou validní přístupy k pedagogické evaluaci a optimalizaci. Vyústěním výuky je předložení projektu výzkumu na modelové nebo reálné bázi a jeho zpracování.
Osnova
  • Pojetí pedagogického výzkumu. Etika vědecké práce; Chronologie vědecké práce a vědeckého výzkumu, jejich etapy a charakteristika; Kvantitativní a kvalitativní orientace pedagogického výzkumu; Spektrum empirických a spekulativních výzkumných metod používaných v pedagogickém výzkumu; Základy statistiky. Typy proměnných, organizace dat; Zpracování, diskuse a interpretace výsledků pedagogického výzkumu; Zásady publikování výsledků pedagogického výzkumu;
Literatura
  • Úvod do pedagogického výskumu (Orig.) : Úvod do pedagogického výzkumu [Gavora, 2000]. info
  • STOJAN, Mojmír. Přehled obecných pedagogických kategorií. Vyd. 2., dopl. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2003, 60 s. ISBN 8072043234. info
Výukové metody
přednášky
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.