A2BK_PJ2A Praktický jazyk 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/4. 48 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Tatiana Tkačuková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BK_PJ2A/OS01: Pá 21. 9. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 19. 10. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 2. 11. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 16. 11. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 30. 11. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 14. 12. 7:30–9:10 učebna 11, T. Tkačuková
A2BK_PJ2A/01: Po 24. 9. 9:20–11:00 učebna 58, Po 8. 10. 9:20–11:00 učebna 58, Po 22. 10. 9:20–11:00 učebna 58, Po 5. 11. 9:20–11:00 učebna 58, Po 19. 11. 9:20–11:00 učebna 58, Po 3. 12. 9:20–11:00 učebna 58, T. Tkačuková
Předpoklady
A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ || AJ2BP_SZKO Souborná zkouška z AJ
Úspěšné absolvování A2BK_SZOK.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective is to improve the students' English in all four major skill groups: reading, writing, listening, and speaking. Classes will be based on different topics connected with cultural studies and students'perception of various cultures. As students are training to be teachers, they will be expected to take an active role in their own learning, with an eye toward understanding how to share information with their peers, and later their own students.At the end of the course students should be able to understand how to present a topic of interest to them. They should be able to interpret texts of an advanced level and be able to respond to advanced-level input with a high level of accuracy.
Osnova
  • The following subjects will be discussed:
  • Home
  • Identity
  • Food
  • Education Health care Special attention will be paid to the interdependance of language and culture.
Literatura
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, 315 s. ISBN 0521653975. info
  • SWAN, Michael. Practical English usage. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005, xxx, 658. ISBN 9780194420983. info
Výukové metody
Students will take part in pair-work, group-work, class discussions and online forums and will be expected to participate in on-line forums, write an assignment, and work on their portfolios.
Metody hodnocení
Continuous assessment is based on the results of the final test, written assignment, contributions to forums, and self-assessment in portfolios. The test will include the vocabulary and grammar covered in class or assigned for homework, a listening part, a reading part, and an open question that students will have to answer at some length. The pass mark is 70%.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1681
Continuous assessment is based on the results of the final test, written assignment, contributions to forums, and self-assessment in portfolios. The test will include the vocabulary and grammar covered in class or assigned for homework, a listening part, a reading part, and an open question that students will have to answer at some length. The pass mark is 70%.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2023.