AJB_TYLS Výuka mladších žáků: výměna zkušeností

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Sylvie Doláková (cvičící)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJB_TYLS/01: So 5. 10. 8:30–13:30 učebna 58, So 14. 12. 8:30–13:30 učebna 58, S. Hanušová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The seminar will offer activities intended for young learners. It will show particularities of this age and activities appropriate for this group of learners. The participants will learn to consider all aspects of the lesson, to plan the activities and create their own lessons according to different requirements. They will be given the opportunity to confront their own ideas with those of other participants. This is to realize the wide scale of possibilities. The course is aimed to offer a lot of practical ideas to those who have little or no opportunities to work with children.
Osnova
  • Introduction: Young learners and their particularities for learning foreign languages Procedures profit from their specifications in teaching a second language Conditions of teaching: Setting the classroom, classroom language, classroom routines Materials – textbooks, picture material, real objects, audiovisual materials Lesson plans Planning teaching - Methods and activities: Verbal activities, musical activities, art and craft activities, motional activities,drama Practical work: 1. working with rhymes/chants/songs 2. working with a topic 3. working with a page of a textbook 4. working with a linguistic task 5. working with a phonetic task 6. creating materials 7. creating worksheets Teacher’s presentations of each work Creating students’ own work and its presentation
Literatura
  • Doláková, S. Playing English, 1. díl. Infoa, 2006.
  • VALE, David a Anne FEUNTEUN. Teaching Children English : a training course for teachers of English to children. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, vi, 280. ISBN 0521422353. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
Výukové metody
workshop, e-learning, příprava vyučovací jednotky, mikrovyučování
Metody hodnocení
Design of original materials for young learners. Providing feedback to colleagues via VLE Moodle. Presentation in the last seminar.
Assessment criteria: meeting set deadlines, quality of the presentation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
didaktický seminář.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.