PdF:AJ_ETAS E-learningoví tutoři - Informace o předmětu
AJ_ETAS E-asistenti
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Aaron Marc Collier, B.A. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Students must be able to connect to the Internet throughout the semester.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- At the end of this course, students will be able to perform adequately the roles of discussion moderators. They will understand how assist learners of a foreign language in online discussion forums. They will prove their theoretical knowledge practically by working with real students in an online language course.
- Osnova
- The following topics will be covered:
- Theory;
- From Theory to Practice;
- Feedback
- Evaluation;
- Lurking;
- Weaving;
- Summarizing;
- Social Presence/Community;
- Voice and Tone;
- Flaming;
- Synchronous Moderating.
- Literatura
- Computer Applications in Second Language Acquisition
- ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
- RICE, William. Moodle teaching techniques : creative ways to use moodle for constructing online learning solutions. First published. Birmingham: Packt Publishing, 2007, v, 172. ISBN 9781847192844. info
- COLE, Jason a Helen FOSTER. Using Moodle. Second edition. Beijing: O'Reilly, 2007, xiii, 266. ISBN 9780596529185. info
- RICE IV, William H. Moodle : e-learning course development : a complet guide to successful learning using Moodle. Birmingham: Packt Publishing, 2006, ix, 236. ISBN 1904811299. info
- BIELAWSKI, Larry. Blended eLearning : integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005, xx, 326. ISBN 0874257174. info
- DAVIES, Paul A. a Eric PEARSE. Success in English teaching. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, xiv, 221. ISBN 0194421716. info
- Výukové metody
- After being presented with theory and having discussions of this theory, students will try out the methods in practice by helping to moderate online learning discussions. The work will take place primarily online, with the possibility to have discussion in person to resolve issues.
- Metody hodnocení
- The practical part of the assessment invovles active participation in moderating forums in the English Online course. Students are also required to reflect on their experiences gained during the course. This involves reflections on the application of the theory presented. Students can gain points through the practical moderation (4 points a week) and through reflections (4 points a week). This leaves 100 total points. 80 points are required to pass the class.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2013/AJ_ETAS/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJ_ETAS