MSBP_PPP2 Průběžná pedagogická praxe 2

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0/1. 2 týdny. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MSBP_PPP2/01: každou sudou středu 7:30–11:00
MSBP_PPP2/02: každou lichou středu 7:30–11:00
Předpoklady
MSBP_VMPP Vstupní praxe && MSBP_PPP1 Průběžná praxe 1 && NOW( MSBP_PDDI Pedagogická diagnostika ) && NOW( MSBP_SPDI Seminář k pedagog. diagnostice )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit specifika dětského vnímání a poznávání světa;
použít informace o osobnosti dítěte k individuálnímu přístupu;
vytvořit portfolio dítěte;
předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí týkající se interakcí s dětmi;
interpretovat dětský způsob vidění světa;
Osnova
  • Individuální práce s dítětem, pozorování a analýza chování dítěte, jeho způsobu poznávání světa.
Literatura
  • NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD, Peter JARVIS, Jennifer A. MOON, Jan KOLÁŘ, Saša DOBROVOLNÁ, Jakub ŠVEC a Josef VALENTA. Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak... 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 120 s. ISBN 978-80-210-6489-8. info
Výukové metody
hospitace, pozorování,
Metody hodnocení
Písemná práce - diagnostika v praxi
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.