RJ3DC_ZPS1 Seminář k závěrečné práci 1

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/7. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení práce s odborným textem a schopnost zpracovat odbornou studii ve formě závěrečné práce na vybrané téma. Seminář je určen studentům, kteří pracují na své závěrečné práci. Je veden příslušným konzultantem. Závěrečné práce studentů mohou být zaměřeny na lingvistiku, literaturu nebo na didaktiku. Studenti si zvolili konzultanta podle zaměření závěrečné práce. Studenti jsou v rámci jednotlivých specializací vedeni k tomu, aby uměli definovat téma své vědecké práce, formulovat výzkumný problém a výzkumné otázky. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu odborné literatury. Zabývají se různými výzkumnými technikami a aplikují dovednosti do práce na vlastním projektu.
Osnova
  • Do obsahové části předmětu byla zařazena následující témata: 1. Výběr tématu, zaměření tématu. 2. Výběr primární a sekundární odborné literatury. 3. Zpracování projektu závěrečné práce. 4. Koncepce závěrečné práce. 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování, cizojazyčné lingvistiky a literatury. 6. Příprava a organizace výzkumu. 7. Práce na závěrečném úkolu. Rozpracování dílčích úkolů a cílů závěrečné práce. 8. Soustavná průběžná práce na řešení závěrečného úkolu. 9. Prezentace dílčích výsledků. 10. Diskuse k odborným vědeckým problémům.
Literatura
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva - Vendula Hlavatá. Druhé, rozšířené česk. Brno: Paido, 2010, 261 stran. ISBN 9788073151850. info
  • PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
  • MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, 78 s. 188. ISBN 80-7315-078-6. info
  • ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
Výukové metody
V rámci seminářů studenti průběžně prezentují dílčí výsledky práce na svých projektech a vedou odbornou diskusi.
Metody hodnocení
Studenti získají zápočet za prezentaci svých projektů.
Vyučovací jazyk
Ruština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.