PdF:SP_SPR1 Symptomat. por. řeči 1 - Informace o předmětu
SP_SPR1 Symptomatické poruchy řeči 1 (VV, P)
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP_SPR1/01: St 8:25–10:05 učebna 63, P. Kopečný
- Předpoklady
- Absolvování základů logopedie, předmět je určen pro studenty, kteří nemají zvolenou specializaci logopedie.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student ovládat problematiku symptomatických poruch řeči; etiologie, klasifikace; symptomatické poruchy řeči u dětí s poruchami hybnosti, řeč u dětí s dětskou mozkovou obrnou, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče, zásady při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO, moderní terapie na základě reflexnosti užívané při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO; symptomatické poruchy řeči u dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, u dětí nevidomých, specifika logopedické péče u zrakově postižených; symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči u mentálně retardovaných dětí, specifika logopedická péče u mentálně retardovaných dětí a dětí s kombinovaným postižením.
- Osnova
- Symptomatické poruchy řeči,etiologie, klasifikace. Dětí s poruchami hybnosti, dětská mozková obrna, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče. Moderní terapie na základě reflexnosti. Dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, specifika logopedické péče. Symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči,specifika logopedická péče, kombinované postižení.
- Literatura
- LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Edited by Eva Škodová, Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 191 s. ISBN 8071785725. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. info
- ČECHOVÁ, Zuzana. Symptomatické poruchy řeči u sluchově postižených dětí. Edited by Jiřina Klenková. 1999, 89 s. info
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- předmět ukončen zápočtem, požadavkem splnění je zpracování seminární práce a splnění závěrečného testu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/SP_SPR1