ZS1BK_AJ1A Jazyková cvičení 1A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BK_AJ1A/OS01: Pá 25. 9. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 2. 10. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 9. 10. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 16. 10. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 23. 10. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 30. 10. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 6. 11. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 13. 11. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 27. 11. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 4. 12. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 11. 12. 7:30–9:10 učebna 42, Pá 18. 12. 7:30–9:10 učebna 42, G. Oaklandová
ZS1BK_AJ1A/OS02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Homolka
ZS1BK_AJ1A/OS03: Pá 25. 9. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 2. 10. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 9. 10. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 16. 10. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 23. 10. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 30. 10. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 6. 11. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 13. 11. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 27. 11. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 4. 12. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 11. 12. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 18. 12. 7:30–9:10 respirium (4. nadzemní podlaží), K. Sýkorová
Předpoklady
NOW( ZS1BK_AF1A Fonetika a fonologie 1A )||( ZS1BK_AF1A Fonetika a fonologie 1A )
Course outline: This is the first stage of a six term course of practical language intended to meet the needs of the future primary school teachers. The students' expected level is B1 according to the levels of the global scale of the Common European Framework of Reference for Languages. The whole course is designed to lead the students from B1 to B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of this course is to focus on particular grammar points, enhance vocabulary and language skills: speaking, writing, reading and listening. Authentic materials will be used and presented throughout the course and due to the additional materials students awareness of diverse cultures will be raised. Students become competent language users and will be able to use the language in everyday situations.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook New English File INTERMEDIATE (Student's book and Workbook) - Multipack B, see Literature below. The syllabus includes Units 4 - 5, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
  • 4A - Back to school, aged 35 - First conditional and future time clauses; Education
  • 4B - In an ideal world... - Second Conditional; Houses
  • 4C - Still friends? - Usually and used to; Friendship
  • 5A - Slow down, you move too fast - Quantifiers; Noun formation
  • 5B - Same planet, different worlds - Articles; Verbs and adjectives + prepositions
  • 5C - Job swap - Gerunds and infinitives; Work
Literatura
  • OXENDEN, Clive, Christina LATHAM-KOENIG a Paul SELIGSON. New English file. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2005, 159 s. ISBN 0194384373. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vi, 263 s. ISBN 0-521-01171-X. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, x, 350. ISBN 052152931X. info
Výukové metody
Methods: one-to-one consultations, class discussions, homework, drills.
Metody hodnocení
Requirements: Maximum number of points per semester: 200 Pass mark: 140 (part of this sum is also the final written test, students must obtain at least 70% for this final test - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 80 points Oral test: 50 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits) Placement test No. 1: 10 points Progress test: 10 points Placement test No. 2: 20 points Other types of continuous assessment: 30 points FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS 94-85% 9 POINTS 84-75% 8 POINTS 74-70% 7 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT PLACEMENT TEST No.2: 25-20 CORRECT ANSWERS: 20 POINTS 19-15 CORRECT ANSWERS: 15 POINTS 14-10 CORRECT ANSWERS: 10 POINTS 9-5 CORRECT ANSWERS: 5 POINTS 4-0 CORRECT POINTS: 0 POINTS
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1349
Gabriela Oaklandová´s group: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2309 PŘEDMĚT MÁ PRŮBĚŽNÉ HODNOCENÍ.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.