PdF:SZ9BP_MPX Mentoring profesních praxí - Informace o předmětu
SZ9BP_MPX Mentoring profesních praxí
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Tento předmět mohou absolvovat pouze studenti Katedry sociální pedagogiky (konkrétně studenti 2.-3. ročníku Bc. studia a magisterští studenti prezenční i kombinované formy), kteří mají za sebou již některou z povinných pedagogických praxí na katedře.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto předmětu je poskytnout studentům možnost reflektovat absolvované praxe na základě vlastních zkušeností. Mentor (tzn. student předmětu SZ9BP_MPX Mentoring profesních praxí) na základě svých vlastních zkušeností a rozhovorů s praktikujícími studenty bude dávat studentům na praxi zpětnou vazbu k jejich činnosti. Realizovaná zpětná vazba bude formou jeden na jednoho, ve výjimečných případech bude mentor pracovat s malou skupinou studentů z nižších ročníků. Smyslem je: - analyzovat náročné situace na ped. praxích, - umět podpořit praktikující studenty v obtížných situacích při výkonu jejich praxe, - posílit vhodné strategie při výkonu ped. praxe.
- Osnova
- 1. Seznámení se s místem vlastní praxe 2. Představení činností na praxi 3. Vzájemná reflexe pedagogických praxí 4. Sebereflexe pedagogických praxí 5. Zhodnocení významu mentoringu jako podpory při ped. praxi – zpětná vazba mentorovi.
- Literatura
- povinná literatura
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- Výukové metody
- Bloková zpětnovazební setkání, kooperativní výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, 3 kredity
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2106
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/SZ9BP_MPX