PdF:ZS1BP_IVZ3 Integrovaný vědní základ 3 - Informace o předmětu
ZS1BP_IVZ3 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 3
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Monika Bortlíková (přednášející)
Mgr. Tereza Češková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející) - Garance
- Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_IVZ2 Integrovaný vědní základ 2
Úspěšné ukončení ZSBK_IVZ1, ZSBK_IVZ2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům formou integrovaného výkladu z přírodovědného a historického pohledu základní otázky vzniku člověka jako biologické bytosti a jeho vývoje v lidské společnosti.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:- vyjmenovat typy krajiny a určit typy krajiny podle fotografií
- porozumět základním projevům života v souvislosti s vývojem člověka v přírodě a společnosti a vysvětlit jak základní podmínky života na Zemi ovlivnily vývoj člověka a společnosti;
- použít informace o základních taxonomických jednotkách z biologie k popisu živých organismů z hlediska biologického i uživatelského v rozsahu daném studijními texty;
- vyjmenovat globální problémy spojené s udržitelným životem
- zodpovědně jednat v zájmu občanské angažovanosti a s využitím územního plánu obce
- předkládat odůvodněné (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí, související s využitím poznatků z IVZ III do pedagogické praxe;
Součástí ukončení předmětu je sběr materiálů do vlastního regionálního portfolia - Osnova
- Krajina a vnímání krajiny člověkem
- Panoramatický náčrt
- Vývoj lidského druhu
- Člověk v krajině v době Kamenné
- Využívání přírodnin člověkem
- Odpady a jejich využití
- Energie, zdroje energie
- Udržitelný život
- Občanská angažovanost a územní plánování
- Literatura
- doporučená literatura
- KOLEJKA, Jaromír. Nauka o krajině : pro studující geografie magisterských učitelských oborů. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 129 stran. ISBN 9788021066595. info
- NOVÁČEK, Pavel. Udržitelný rozvoj. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 430 s. ISBN 9788024427959. info
- Přehled biologie. Edited by Stanislav Rosypal. 2. uprav. vyd. Praha: Scientia, 1994, 635 s., ba. ISBN 80-85827-32-8. info
- neurčeno
- Naší přírodou krok za krokem :rostliny. Edited by Jan Toman, Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd.\\\ v Alba. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001022. info
- Výukové metody
- přednáška, sběr materiálů k regionálnímu portfoliu
- Metody hodnocení
- - písemný test, 70% úspěšnost - kontrola portfolia za konkrétní semestr
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/ZS1BP_IVZ3