AJ3DC_DIDA Didaktika

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0/12. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ3DC_DIDA/01: Pá 29. 9. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 13. 10. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 27. 10. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 10. 11. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 1. 12. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 15. 12. 14:50–16:30 učebna 58, A. Dobrovolná
Předpoklady
Good knowledge of pedagogy. Master (Mgr.)degree in English.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
To consolidate theoretical knowledge of didactics;
To understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
To apply theoretical knowledge to practice.
To focus on the target group of the secondary school students
Výstupy z učení
By the end of the course the students will be able: to consolidate theoretical knowledge of didactics;
to understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
to apply theoretical knowledge to practice.
Osnova
  • 1. Characteristics of a secondary school learner
  • 2. Differentiation in language classrooms
  • 3. Teaching receptive skills to secondary students
  • 4. Teaching productive skills to secondary students
  • 5. Teaching English through content and CLIL
  • 6. Teaching materials for secondary school students
Literatura
  • LEVY, Meredith a Nicholas MURGATROYD. Pairwork and groupwork : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 119 s. ISBN 9780521716338. info
  • BUDDEN, Joanna. Teen world : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 112 s. ISBN 9780521721554. info
  • Language activities for teenagers. Edited by Seth Lindstromberg. 1st pub. New York: Cambridge University Press, 2004, xi, 225. ISBN 9780521541930. info
  • SCHRATZ, Michael a Herbert PUCHTA. Teaching teenagers : model activity sequences for humanistic language learning. 1st ed. Harlow: Longman Group UK, 1993, 135 s. ISBN 0582037638. info
  • PALIM, John, Phyllis VANNUFFEL a Paul POWER. Tombola :communication activities for teenagers. Illustrated by Tony Richardson - Nigel Tyson - John Crawford Fraser. Walton-on-Thames: Nelson, 1992, 96 s. ISBN 0-17-555967-8. info
Výukové metody
workshop, seminar, discussions, problem solving
Metody hodnocení
presentation of a class activity, contribution into an electronic forum
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018.