SZ1062a Special Education Seminar 1

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. (přednášející)
PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The seminar further elaborates topics covered in lectures. Tho goal of the course is to provide students with basic concepts and principles of inclusive education and pupils/students with special educational needs. At the end of the course the student will: understand and explain the concept of inclusive education; understand principles of work in multidisciplinary teams; apply the concept of differentiation in education to simple education situations; based on the acquired knowledge students will propose basic solutions in multidisciplinary team.
Osnova
  • 1. Inclusion, inclusive and special education 2. Inclusive classroom environment (flexible classrooms) 3. Teaching (co-teaching, team teaching, parallel teaching) 4. Multidisciplinary team (role of parents, communication, problem-solving) 5. Differentiation in education
Literatura
  • Heward, W. L. (2014). Exceptional children: An introduction to special education. Pearson: Harlow.
Výukové metody
group discussions, role-playing, problem-solving activities
Metody hodnocení
group project and active participation in classes
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018.