AJ2MP_DI2A Didaktika 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI2A/01: Čt 8:00–9:50 učebna 67, S. Hanušová
AJ2MP_DI2A/02: Po 8:00–9:50 učebna 67, S. Hanušová
Předpoklady
AJ2MP_DI2A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is focused on course design, language learner, theories of language acquisition, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Výstupy z učení
At the end of the course the participants will be able to understand the problems of course design, the analysis of the needs of language learner, evaluation of students and teaching materials.
The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course.
They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Osnova
  • Course design. RVP and ŠVP. European language policy: Common European Framework of Reference.European Language Portfolio. Theories of language acquisition. Mother tongue in ELT Language learner. Needs analysis. Learning styles and strategies. Learner autonomy and learner training. Mixed ability classes. Differentiation in ELT. Teaching materials evaluation. Assessment and evaluation. Teaching English to children with specific learning difficulties.
Literatura
  • GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
  • European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
  • CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
Výukové metody
seminář, projekt, skupinová diskuze
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements and readings as set, course design - project
Acceptable project: gives evidence of effort, careful consideration of a number of aspects, and creativity. It clearly shows the author is familiar with different teaching resources and materials.
Unacceptable project: is hurried, careless, formal, materials are just piled. Plagiarised.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1037
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.