SPDRA_OOO6 Professional Orientation in the Field of Study 6

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Research project in the field of special Needs Education.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Purpose of study Preparation for the scientists research and training activities in special education EBD children education, concelling and intervention. Upon successful completion of this course the student will be prepared for research and professional activities in various fields of special education.
Osnova
  • During the study, the student is monitored in the following areas: 1. List of published works, appearances to the active scientific conferences, internships abroad, etc. 3. Present a list of consulted literature of special education and related disciplines (pedagogy, psychology, medical disciplines) 4. The scientific debate to present a comprehensive overview of the basic professional in the field of special education in their disciplines border 5. To specify the range of personal professional interests of specially selected educational discipline 6. Present proposals planned research project to demonstrate knowledge in the area of methodology, in particular related to the research project dissertation 7. Prove the conditions for independent scientific and research activities.
Literatura
    povinná literatura
  • KAUFFMAN, James M. Cases in emotional and behavioral disorders of children and youth. Upper Saddle River: Pearson/Merrill Prentice Hall, 2005, vi, 104. ISBN 0131185675. info
  • KAUFFMAN, James M. Characteristics of emotional and behavioral disorders of children and youth. 8th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson, 2005, xx, 522. ISBN 013111817X. info
    doporučená literatura
  • VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. info
    neurčeno
  • VÍTKOVÁ, Marie, Věra VOJTOVÁ, Jiří NĚMEC, David JOHNSTONE, John VISSER, Ladislav NYKL, Victoria SORIANO DE GRACIA, Amanda WATKINS, Jette LENTZ, Kirsten HANSEN a Marie PAVLOVSKÁ. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2009, 155 s. Pd. ISBN 978-80-210-5106-5. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
Výukové metody
Theoretical training, graduation internship.
Metody hodnocení
Evaluation during the study in the SAA   1. The evaluation of scientific work is carried out according to the student study and Examination Regulations for students of doctoral study programs, termly (assessed by means of colloquia supervisor, write to IS)   In case of a positive assessment of the scientific work semester the student writes to the next semester (registration objects to the IS in line with the     schedule and MU     according to the individual student's plan).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu
Podrobné informace vždy upřesní vyučující.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, jaro 2019.