ch2mp_vis Vizualizace v chemii

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
10/4/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Doc. Dr. Malgorzata Nodzynska, Dr. (přednášející), doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (zástupce)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu student bude:
- rozumět významu zobrazování v chemii a ve výuce chemie;
- schopen zvolit správné modely a kresby pro výuku chemie
Osnova
  • Význam zobrazování v kultuře.
  • Obrázek a text jako zdroj předávání informací.
  • Zobrazování v přírodních vědách v průběhu staletí.
  • Úloha vizualizace v chemii a výuce chemie.
  • Význam teorií pro vysvětlování stavby mikrosvěta v chemii a výuce chemie.
  • Modely stavby hmoty a jejich vizualizace ve výuce chemie.
  • Chyby vyplývající z nesprávného pojetí vizualizace.
  • Výzkum využití modelů ve vzdělávání.
Literatura
  • 1. Bilek, M. (2007).Vybrane aspekty vizualizace uciva prirodovednych predmetu. Hradec Kralove: Vognar, M. M. & V.
  • http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=1371&from=&dirids=1&ver_id=&lp=5&QI=16D881E2326B5102F86259FEDBB0DB0F-100
  • 7. Sztoff, W. (1971). Modelowanie i filozofia. Warszawa: PWN.
  • http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=1822&from=&dirids=1&ver_id=&lp=104&QI=
  • 4. Janiuk, M. (1994). Optymalizacja funkcji teorii i modeli teoretycznych w nauczaniu chemii. Lublin: Wyd. UMCS.
  • http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=2004&from=&dirids=1&ver_id=&lp=142&QI=
  • 2. Bílek, M., Cieśla, P., Nodzyńska, M., Paśko, I., & Paśko, J. (2007). The influence of computer animated models on pupils' understanding of natural phenomena in the micro-­‐world level. Kraków: Oficyna Wydawnicza Jaxa.
  • 5. Nodzyńska M. (2012) Wizualizacja w chemii i nauczaniu chemii UP.
  • 3. Burewicz, A., & Miranowicz, N. (2003). Beyond the Dimensionality of Visualization in Chemistry w: Chemical Explanation-­‐Characteristics, Development, Autonomy. Annals of the New York Academy of Sciences, 988.
  • http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=2917&from=&dirids=1&ver_id=&lp=106&QI=
  • 6. Szeromski, T. (1982). Modele i modelowanie w nauczaniu chemii. Warszawa: WSiP.
  • http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=3026&from=&dirids=1&ver_id=&lp=144&QI=
Výukové metody
seminář

teoretická příprava

skupinová diskuse

samostatné úlohy

vzájemné hodnocení práce studentů
Metody hodnocení
Správně vypracovaný domácí úkol.
Aktivní účast na spolčeném hodnocení práce spolužáků.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/ch2mp_vis