PdF:ch2mp_vis Vizualizace v chemii - Informace o předmětu
ch2mp_vis Vizualizace v chemii
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 10/4/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Doc. Dr. Malgorzata Nodzynska, Dr. (přednášející), doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (zástupce)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu student bude:
- rozumět významu zobrazování v chemii a ve výuce chemie;
- schopen zvolit správné modely a kresby pro výuku chemie - Osnova
- Význam zobrazování v kultuře.
- Obrázek a text jako zdroj předávání informací.
- Zobrazování v přírodních vědách v průběhu staletí.
- Úloha vizualizace v chemii a výuce chemie.
- Význam teorií pro vysvětlování stavby mikrosvěta v chemii a výuce chemie.
- Modely stavby hmoty a jejich vizualizace ve výuce chemie.
- Chyby vyplývající z nesprávného pojetí vizualizace.
- Výzkum využití modelů ve vzdělávání.
- Literatura
- 1. Bilek, M. (2007).Vybrane aspekty vizualizace uciva prirodovednych predmetu. Hradec Kralove: Vognar, M. M. & V.
- http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=1371&from=&dirids=1&ver_id=&lp=5&QI=16D881E2326B5102F86259FEDBB0DB0F-100
- 7. Sztoff, W. (1971). Modelowanie i filozofia. Warszawa: PWN.
- http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=1822&from=&dirids=1&ver_id=&lp=104&QI=
- 4. Janiuk, M. (1994). Optymalizacja funkcji teorii i modeli teoretycznych w nauczaniu chemii. Lublin: Wyd. UMCS.
- http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=2004&from=&dirids=1&ver_id=&lp=142&QI=
- 2. Bílek, M., Cieśla, P., Nodzyńska, M., Paśko, I., & Paśko, J. (2007). The influence of computer animated models on pupils' understanding of natural phenomena in the micro-‐world level. Kraków: Oficyna Wydawnicza Jaxa.
- 5. Nodzyńska M. (2012) Wizualizacja w chemii i nauczaniu chemii UP.
- 3. Burewicz, A., & Miranowicz, N. (2003). Beyond the Dimensionality of Visualization in Chemistry w: Chemical Explanation-‐Characteristics, Development, Autonomy. Annals of the New York Academy of Sciences, 988.
- http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=2917&from=&dirids=1&ver_id=&lp=106&QI=
- 6. Szeromski, T. (1982). Modele i modelowanie w nauczaniu chemii. Warszawa: WSiP.
- http://pbc.up.krakow.pl/dlibra/docmetadata?id=3026&from=&dirids=1&ver_id=&lp=144&QI=
- Výukové metody
- seminář
teoretická příprava
skupinová diskuse
samostatné úlohy
vzájemné hodnocení práce studentů - Metody hodnocení
- Správně vypracovaný domácí úkol.
Aktivní účast na spolčeném hodnocení práce spolužáků. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/ch2mp_vis