AJ0416 Hudba ve výuce jazyka on-line

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
online. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
The students should be in (minimum) their 5th semester of studies.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 55 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/55, pouze zareg.: 0/55, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/55
Mateřské obory/plány
předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to investigate various possibilites of using popular songs in a secondary school classroom. At the end of this course, students should be able to exploit the song material and design activities and lesson plans based on songs.
Výstupy z učení
In the end of the course students will be able - to choose the right song for the age and level of their (future) learners - to design appropriate activities for different purposes: practicing vocabulary, pronunciation, grammar, language skills - to use songs as a rich source for teaching culture, discussing about values and moral issues.
Osnova
  • - Song as teaching material - Choosing the right song (respecting learners' level, age and interests). - Designing activities going with the song material (pre-, while-listening, follow up activities) - Songs for different purposes: teaching and practicing grammar, vocabulary, pronunciation, language skills - Songs for teaching culture - Song as a basis for class discussion.
Literatura
    doporučená literatura
  • VOLÍN, Jan. English through songs. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 1997, 54 s. ISBN 8085927284. info
  • MURPHEY, Tim. Music & song. 1st pub. Oxford: University Press, 1992, 151 s. ISBN 9780194370554. info
Výukové metody
The course is practice based. Students will be presented various examples of songs and song-based activities, analyze them, discuss and finally design their own song-based activities. Online studying, online discussions, online presentations.
Metody hodnocení
A seminar paper (a design of a music-based activity - lesson plan) is required by the end of the semester, followed by feedback. The paper is to be uploaded into the mood-link-a, commented on by all course participants and discussed with the teacher(s).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2777
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka probíhá pouze online. Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň v10 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.