PdF:AJ5418 Organizace zážitkového jazykov - Informace o předmětu
AJ5418 Organizace zážitkového jazykového kurzu
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bronislav Sobotka (přednášející) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ5418/01: So 5. 10. 14:00–19:50 učebna 1, So 7. 12. 14:00–19:50 učebna 1, B. Sobotka
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 43 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The main aim is to provide the participants with the information and skills that are essential for successful planning and organisation of an intensive experiential language course. The subject is a practical one (based on years of experience) and focuses on clear and easy-to-follow steps that are crucial in order to create a great course for the participants and organisers alike.
- Osnova
- The first part will focus on the general introduction of the experiential learning and its principal in the connection with the organisation of intensive experiential language courses. Then we will go together through all the steps that are essential for successful planning of the course. This will be followed by a closer look at a scenario of a real course and we will look at all the individual activities, try some of them and discuss the reason for choosing each of them, as well as the reasons for placing them in the given order. In the end, there will be enough space left for questions and discussion. In the second part, participants will present their own weekend courses prepared in small groups. Every team will receive feedback on their work from the other participants and also from the teacher. Again, there will be time to ask questions and to discuss the problems we may encounter.
- Literatura
- doporučená literatura
- PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vydání 1. Praha: Portál, 2008, 205 stran. ISBN 9788073673536. info
- Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vydání druhé. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073675066. info
- Fond her : 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, v, 211. ISBN 9788025116753. info
- MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower, 2004, xv, 198. ISBN 056608628X. info
- Výukové metody
- Presentation, discussion, preparation and presentation of an intensive experiential language course, reading, active participation in activities
- Metody hodnocení
- attendance assignments presentation of an intensive experiential language course in the second block course
- Informace učitele
- More information about a typical course (that will be introduced) can be found here: http://brona.cz/intenzivni-zazitkove-kurzy/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJ5418