DEkCPM Kritické myšlení v předmětu dějepis

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/.8. 10k. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Libor Kyncl (přednášející), PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (zástupce)
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je představení konkrétní metody aktivního učení, techniky a strategie sestavené v provázaný systém použitelný přímo ve studiu dějepisu.
Výstupy z učení
Student je schopen rozvíjet dovednosti čtení, psaní, diskuze, argumentovat, při studiu oboru dějepis.
Osnova
Metody rozvíjející dovednost číst, psát, diskutovat, argumentovat Třífázový model učení jako rámec pro aktivní učení Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů Uznání - otázka, využití popisného jazyka Metody využitelné v humanitních i přírodovědných předmětech
Literatura
  • ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Myšlenkové mapy pro studenty. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 168 s. ISBN 978-80-265-0267-8
  • INCH, Edward S. a Barbara WARNICK. Critical thinking and communication : the use of reason in argument. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2010. xiv, 363. ISBN 9780205672936
  • ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999. 255 stran. ISBN 8085927691.
Výukové metody
přednáška
Metody hodnocení
Vypracování průběžných testů a úkolů a závěrečný test.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.