SOp213 Příprava rozvojového projektu

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Andrea Poslt (cvičící)
Garance
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SOp213/01: St 25. 9. 9:00–12:50 kancelář vyučujícího, St 16. 10. 9:00–12:50 kancelář vyučujícího, St 13. 11. 9:00–12:50 kancelář vyučujícího, St 4. 12. 9:00–12:50 kancelář vyučujícího, L. Gulová
Předpoklady
Tvorba projektů je důležitá součástí všech pomáhajících profesí. Cílem předmětu je připravit studenty pro projektování (tvorbu projektů) v pomáhajících profesí. Prakticky zaměřený předmět umožní studentům získat dovednosti spojené s tvorbou projektů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna: • Vytvořit tým a společně vybrat téma projektu • Vyhledat schémata dotačních projektů • Zpracovat popis projektu a matici logického rámce, vytvořit rozpočet projektu • Navrhnout reálný projekt a připravit pro realizaci v dalším semestru • Tvořivé práce při vytváření projektu
Výstupy z učení
Studenti budou pracovat v týmu, v rámci fiktivní organizace (spolku). V průběhu cvičení budou vytvářet rámec projektu a zpracují projektovou dokumentaci. Součástí projektu bude výzkumné šetření. Zpracovaný projekt budou prezentovat v rámci semináře. Na základě této zkušenosti navrhnou reálný projekt, který v praxi (v týmové práci nebo i jako jednotlivci) zrealizují (v rámci dalšího semestru). Projekt může zahrnovat libovolné téma z oblasti sociální pedagogiky, sociální práce, andragogiky, pedagogiky aj. V závěru předmětu studenti vytvoří kompletní projektovou dokumentaci.
Osnova
  • 1. Sestavení týmu studentů 2. Práce s vybranými tématy projektu 3. Fáze tvůrčího procesu. Kreativní techniky. 4. Matice logického rámce. 5. Popis projektu a finanční rámec projektu. 6. Evaluace fází projektu. 7. Závěrečná prezentace projektu.
Literatura
  • GULOVÁ, Lenka. Studentské profesní praxe – možnosti aktivizace seniorů. Brno: MUNIPRESS, 2015. ISBN 978-80-210-8147-5. info
  • GULOVÁ, Lenka. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. info
Výukové metody
cvičení, diskuse, seminář
Metody hodnocení
projekt, kolokvium
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2519
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.