PdF:XPPp02 Vstupní pedagogická praxe - Informace o předmětu
XPPp02 Vstupní pedagogická praxe
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/3.3. 1 týden. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XPPp02/01: Út 17. 9. 12:00–15:50 učebna 22, Út 29. 10. 12:00–15:50 učebna 22, Út 12. 11. 12:00–15:50 učebna 22, L. Grůzová
XPPp02/02: Út 17. 9. 12:00–15:50 učebna 34, Út 29. 10. 12:00–15:50 učebna 34, Út 12. 11. 12:00–15:50 učebna 34, I. Žaloudíková
XPPp02/03: Út 17. 9. 14:00–17:50 učebna 32, Út 29. 10. 14:00–17:50 učebna 32, Út 12. 11. 14:00–17:50 učebna 32, L. Grůzová, I. Žaloudíková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem praxe je poznat diverzitu mateřských škol, interpretovat různé vzdělávací styly učitele, popsat současnou mateřskou školu a porozumět procesům, které zde probíhají.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět současné mateřské škole;
- použít informace o sobě k poznání svých silných stránek a jejich rozvíjení;
- vytvořit deník praxe;
- předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) tvrzení o různorodosti vzdělávacích programů; - Osnova
- Praxe probíhá po dobu jednoho týdne na fakultních mateřských školách v Brně, které byly ohodnoceny ČŠI jako příklady dobré praxe. Školy jsou vybírány tak, aby se lišily svým zaměřením (Daltonský plán, Začít spolu, Podpora zdraví v MŠ, běžné mateřské školy). Praxe je výhradně hospitační, studenti pozorují prostředí, učitele a děti. Na praxi navazují reflektivní semináře, kterých se účastní pedagog a psycholog z řad vysokoškolských učitelů. Studenti poznávají dynamiku svého chování a prožívání, své sebepojetí. Poznávají silné stránky své osobnosti se zaměřením na jejich další rozvoj.
- Literatura
- povinná literatura
- KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005, 282 s. ISBN 8090187366. info
- doporučená literatura
- BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti : hlavní témata, současné přístupy. Vydání 1. Praha: Grada, 2010, 301 stran. ISBN 9788024734347. URL info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Pozitivní psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 195 s. ISBN 80-7178-835-X. info
- Aplikovaná sociální psychologie. Edited by Růžena Komárková - Ivan Slaměník - Jozef Výrost. Vyd. 1. Praha: Grada, 2001, 224 s. ISBN 8024701804. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Translated by Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 1996, 289 s. ISBN 8071780839. info
- Výukové metody
- pozorování v mateřské škole, seminář
- Metody hodnocení
- 4 návštěvy mateřské školy; písemná esej; pozorovací arch
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/XPPp02