AJ5404 Intenzivní kurz dramatické výchovy v AJ pro rozvoj jazykových a sociálních dovedností

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5404/01: Čt 7. 1. 13:00–18:50 kancelář vyučujícího, Pá 8. 1. 9:00–18:50 kancelář vyučujícího, So 9. 1. 9:00–18:50 kancelář vyučujícího, Ne 10. 1. 9:00–14:00 kancelář vyučujícího, T. Andrášik, Š. Dohnalová
Předpoklady
English at least B2 level
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 40 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
1) experiential work with DiE methods 2) development of reflective competence 3) process drama - structuring the drama work 4) cross-curricular lesson design
Výstupy z učení
The students understand the concept of Drama in Education. The students are able to prepare basic lessons using process drama as tool. The students are able to pay attention to cross-curricular phenomena in lesson design. The students have tools to facilitate reflective process in the group of students. The students know where to continue with they growth in this area - books, other courses, conferences.
Osnova
  • Experiential course incorporating drama and EFL - simple drama games - warm-ups and ice-breakers - drama techniques (selected for developing social and EFL skills) - structured and process drama experience - structured and process drama methodology - combining the drama techniques to create cross-curricular lessons.
Literatura
  • WILSON, Ken. Drama and improvisation. Oxford: Oxford University Press, 2008, x, 125. ISBN 9780194425803. info
  • NEELANDS, Jonothan a Tony GOODE. Structuring drama work : a handbook of available forms in theatre and drama. Edited by David Booth. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2000, 116 s. ISBN 0521787297. info
  • DUFF, Alan a Alan MALEY. Drama techniques in language learning : a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1978, vi, 234. ISBN 0521288681. info
Výukové metody
Experiental and reflective approach. Drama in Education - process drama, improvisation.
Metody hodnocení
Active participation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Erasmus students welcome.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.