FC6007 Strategický marketing a management

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Lucie Alexová (pomocník)
Mgr. Bc. Dagmar Husárová (pomocník)
Mgr. Bc. Pavla Wernerová (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FC6007/Kombi01: So 16. 10. 14:00–15:50 učebna 1, So 20. 11. 18:00–19:50 učebna 1, So 27. 11. 15:00–16:50 učebna 1, So 4. 12. 15:00–16:50 učebna 1, P. Marinič
FC6007/Prez01: Út 21. 9. až Út 14. 12. Út 10:00–10:50 laboratoř 84, Čt 23. 9. až Čt 16. 12. Čt 10:00–10:50 laboratoř 80, P. Marinič
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studium tohoto předmětu umožní posluchačům seznámit se s významem, metodami a nástroji strategického řízení a strategického marketingového řízení. Předmět rozšiřuje znalosti získané v bakalářském stupni studia v rámci předmětu Základy managementu a marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na strategické analýzy, formulování strategií a sestavení marketingových plánů a cílem posílit schopnost studentů definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi, charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti, charakterizovat podstatu metod a nástroje strategického managementu a marketingu a aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi a charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti. Student bude schopen aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
Osnova
  • 1. blok: Význam strategického řízení pro konkurenceschopnost podniku. Hierarchie strategií a postavení strategického marketingového řízení ve strategickém řízení podniku. Druhy a typy strategií a marketingových strategií.
  • 2. blok: Proces strategického řízení a strategického marketingového řízení. Analýzy vnějšího (obecného a oborového) okolí. Analýzy vnitřního prostředí. SWOT analýza z pohledu strategického řízení.
  • 3. blok: Konkurence. Systémově organizované informační zajištění. Proces tvorby strategií a návrh variantních strategií. Implementace a metody hodnocení strategie.
  • 4. blok: Plánování a realizace inovací. Faktory ovlivňující úspěch inovačních aktivit. Strategické řízení institucí veřejné správy. Významné práce z oboru strategického managementu.
Literatura
  • VEBER, Jaromír. Management :základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. info
  • MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 8024712776. URL info
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
  • DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001, xiv, 256. ISBN 8071796034. info
Výukové metody
Předmět probíhá formou přednášek, diskusí, řešení tematicky zaměřených příkladů a samostatně zpracovávané seminární práce z oblasti managementu nebo marketingu.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.