PdF:IAJp20 Výuková praxe 4A - AJ - Informace o předmětu
IAJp20 Výuková praxe 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp20/01: Út 21. 9. až Út 14. 12. Út 8:00–9:50 učebna 67, Š. Cox
- Předpoklady
- IAJp11 Souborná zkouška z AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Student will get acquainted with specific needs of young language learners. At the end of the course students will be able to design adequate types of activities for young learners. Students will be able to get and give feedback and to reflect on their own teaching.
- Výstupy z učení
- Students are able to conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson; simplify classroom instructions and reformulate them with respect to their pupils' age and language development; reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action; give and get constructive feedback, react positively to feedback and act accordingly; plan suitable activities for their pupils and instruct them in the target language.
- Osnova
- Classroom language in different situations and stages of the lesson. Lesson planning using coursebooks for young learners. Lesson planning with supplementary materials and realia. constructive and supportive feedback. Microteaching. Teaching portfolio. Creating materials and their evaluation.
- Literatura
- SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, microteaching, class discussions, homework
- Metody hodnocení
- Credit requirements: attendance, active participation in seminars, microteaching, Portfolio.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1881#section-1
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/IAJp20