IPPk24 Tvorba profesního portfolia

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
4 x 4 hodiny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IPPk24/01: Pá 1. 10. 8:00–10:50 učebna 20, Pá 22. 10. 8:00–10:50 učebna 20, Pá 12. 11. 8:00–10:50 učebna 20, Pá 10. 12. 8:00–10:50 učebna 20, V. Rodová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/6, pouze zareg.: 0/6, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/6
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na proces i produkt profesního portfolia. Jeho cílem je naučit studenty systematicky zaznamenávat a reflektovat proces stávání se učitelem, podpořit individualizaci a autenticitu v profesionalizačním procesu a pomoci studentům přijmout odpovědnost za svůj profesní rozvoj. Akcentována je role portfolia v profesním rozvoji a učení studentů, ale i jeho využití pro hodnocení vzdělávacích procesů.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: • Kriticky zhodnotit svoji profesní kvalitu; • Doložit vlastní profesní kompetence; • Identifikovat akční body pro svůj profesní rozvoj.
Osnova
  • Výuka proběhne v blocích a je propojena se samostatnou prací studentů. Témata jednotlivých bloků: 1. Význam, účel, proces tvorby profesního portfolia. Očekávání studentů. 2. Obsah portfolia, jeho struktura. Individuální část portfolia. 3. Elektronická verze portfolia. Dokladová část portfolia. 4. Prezentace jednotlivých studentů s ukázkou vybraných artefaktů na téma „Co jsem se o sobě dověděl“. Akční body profesního rozvoje studentů.
Literatura
    doporučená literatura
  • TOMKOVÁ, Anna. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018, 315 stran. ISBN 9788072909827. info
Výukové metody
diskuze, prezentace, samostatná práce
Metody hodnocení
prezentace portfolia
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022.