PdF:IPPp07 Asistentská ped. praxe 1 - Informace o předmětu
IPPp07 Asistentská pedagogická praxe 1
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Denisa Foltová, DiS. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IPPp07/01: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 13:00–13:50 učebna 41, P. Najvar
IPPp07/02: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 14:00–14:50 učebna 42, P. Najvar
IPPp07/03: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 13:00–13:50 učebna 42, P. Vystrčilová
IPPp07/04: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 14:00–14:50 učebna 37, P. Vystrčilová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem praxe je uvést studenta do podmínek reálného edukačního procesu, což usnadňuje jeho postupný přechod z role studenta k roli učitele. Záměrem je sledovat jednání učitele v pedagogických situacích, vztahy mezi učitelem a žáky a mezi spolužáky a zapojovat studenty do asistentských činností.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student dokáže: prezentovat záznamy pozorování edukačního prostředí, rozhovorů s učiteli, žáky; objasnit na příkladech uplatnění hodnotové dimenze v procesu výchovy a vzdělávání; navrhnout konkrétní edukační strategie pro žáky s cílem vytvořit pozitivní klima ve třídě; charakterizovat projevy chování a jednání žáků v kontextu s jejich vývojovými a individuálními zvláštnostmi.
- Osnova
- 1. Pozorování edukačního prostředí s následným rozborem a pojmenováním klíčových momentů ve vyučování;
- 2. Poznávání světa žáka, jeho způsobu vnímání a učení (jak žák myslí, cítí, jedná, důvody a příčiny žákova chování a jednání s cílem porozumět jeho potřebám).
- 3. Vykonání a reflexe asistentských prací v podobě individuální podpory žákům, přípravy výukových materiálů, oprav sešitů apod. podle pokynů cvičného učitele.
- Literatura
- FILOVÁ, Hana. Příručka pro fakultní cvičné učitele aneb Jak vést pedagogické praxe studentů učitelství 1.stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 92 s. ISBN 978-80-210-6619-9. info
- PRŮCHA, Jan. Učitel : současné poznatky o profesi. Vydání první. Praha: Portál, 2002, 154 stran. ISBN 8071786217. info
- Výukové metody
- diskuse, reflexe pedagogického deníku jako součásti studentského portfolia; prezentace reflexe ve skupinové diskusi.
- Metody hodnocení
- Zápočet: seminární diskuse.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/IPPp07