PdF:DE2A12 Didaktika aktivních metod - Informace o předmětu
DE2A12 Didaktika aktivních metod výuky
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 1/0/0. 4 hodiny. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. PhDr. Petr Kaleta, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jana Vlčková Musilová, Ph.D. (přednášející), PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (zástupce) - Garance
- prof. PhDr. Petr Kaleta, Ph.D.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 6. 10. 10:00–13:50 učebna 36, Čt 20. 10. 10:00–13:50 učebna 36, Pá 11. 11. 14:00–17:50 učebna 55, Čt 1. 12. 10:00–13:50 učebna 36
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2) (4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je představení a nácvik konkrétní metody aktivního učení, techniky a strategie sestavené v provázaný systém použitelný přímo ve výuce dějepisu. Studenti a studentky budou aktivně pracovat s různými druhy psaných textů (např. pramen, odborná literatura, učebnice pro ZŠ/ŠS). Jejich úkolem bude zjistit, jak lze konkrétní historickou událost interpretovat na základě práce s textem a jak lze tento postup využít při výuce dějepisu.
- Výstupy z učení
- Student je schopen rozvíjet dovednosti čtení, psaní, diskuze, argumentovat, při studiu a výuce oboru dějepis.
- Osnova
- Metody rozvíjející dovednost číst, psát, diskutovat, argumentovat Třífázový model učení jako rámec pro aktivní učení. Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů. Uznání - otázka, využití popisného jazyka. Didaktické charakteristiky metod primárně vhodných v dějepisné výuce.
- Literatura
- doporučená literatura
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999. 255 stran. ISBN 8085927691.
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Myšlenkové mapy pro studenty. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 168 s. ISBN 978-80-265-0267-8
- neurčeno
- INCH, Edward S. a Barbara WARNICK. Critical thinking and communication : the use of reason in argument. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2010. xiv, 363. ISBN 9780205672936
- Výukové metody
- přednáška, workshop
- Metody hodnocení
- Vypracování průběžných testů a úkolů a závěrečný test.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/DE2A12