GP6011 Seminář k profesní praxi

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/1/0. 4x za semestr/90 minut. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
MgA. Andrea Kaňkovská (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Studium programu Galerijní pedagogika a zprostředkování umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je analýza navštívených programů v různých institucích institucích zaměřených na zprostředkování umění. Galerie, kulturní centra, instituce pro mimoškolní výchovu Výstupy z učení
Výstupy z učení
Studující mají přehled o možnostech doprovodných galerijních aktivit
Osnova
  • 1. Přehled brněnských institucí 2. Týmová analýza navštívených programů 3. Slovesné studijní etudy 4. Vyhodnocení aktivit semináře Harmonogram: Diskusní semináře: 5 lekcí Zpracování kritických analýz: 6 lekcí Samostatné vystoupení: 2 lekce
Literatura
    povinná literatura
  • HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
  • HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM, 1998. 142 s. neoznačeno. ISBN 80-7204-084-7. inf
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 140 s. ISBN 978-80-244-3003-4. info
    doporučená literatura
  • FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace : vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Uměleckoprůmyslové museum, 2012. 315 s. ISBN 9788071011118.
  • JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika : metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. 298 s. ISBN 978-80-7315-207-9.
Výukové metody
zpracování zjištěných dat - metodika kritické diskuse - kritické hodnocení metodických materiálů
Metody hodnocení
1. Heslovitý kritický materiál 2. Ústní reflexe 3. Týmová diskuse
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 4x za semestr/90 minut.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.