PdF:TIc001 ICT ve vzdělávacím procesu - Informace o předmětu
TIc001 Využití ICT ve vzdělávacím procesu, moderní didaktické teorie
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 4 hodiny + 6 hodin e-learningu. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karel Picka, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Kučera (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TIc001/01: Pá 16. 9. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 23. 9. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 7. 10. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 14. 10. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 4. 11. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 11. 11. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 25. 11. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 9. 12. 8:00–13:50 učebna 28, M. Dosedla, Z. Hodis, M. Kučera, K. Picka
- Předpoklady
- Studium stávající odborné literatury z oblasti didaktiky předmětů technického charakteru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- ICT koordinátor (program PdF, C-CV)
- Studium k výkonu specializovaných činností – koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá pedagogickými přístupy ke vzdělávání s podporou počítačových technologií, zejména internetu, multimediálních prostředků i výukových programů. Obsahuje také informace o internetové komunikaci a využití informačních zdrojů určených k podpoře výuky. Na základě znalostí uznávaných teorií učení, didaktických teorií (behaviorismus, kognitivismus/instruktivismus a konstruktivismus) seznamuje s netradiční teorií učení formováním spojení v síti – s konektivismem. Cílem je všechny tyto teorie pochopit.
- Výstupy z učení
- Vzdělávání s podporou počítačových technologií, řízení výuky. Výukové programy. Internet ve vzdělávání, využití informačních zdrojů a komunikace. Multimediální výukové prostředky a jejich využití ve vzdělávání. Didaktika a klasické teorie učení. Konektivismus – teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí.
- Osnova
- Vzdělávání s podporou počítačových technologií, řízení výuky. Výukové programy. Internet ve vzdělávání, využití informačních zdrojů a komunikace. Multimediální výukové prostředky a jejich využití ve vzdělávání. Didaktika a klasické teorie učení. Konektivismus – teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí.
- Literatura
- FRANEK, Juraj. Kognitivní revoluce, behaviorismus a magická teorie mysli. Filosofický časopis. Praha: Akademie věd ČR, Filosofický ústav, 2014, roč. 62, č. 3, s. 403-416. ISSN 0015-1831. info
- PETERSEN, Frank Christian. Neurodidaktik - eine neue Didaktik? : eine Untersuchung zu einer neurowissenschaftlich geleiteten Didaktik sowie ein vergleichender Exkurs zum Behaviorismus. 1, Aufl. [München]: Grin, 2006, 82 s. ISBN 9783638708715. info
- Výukové metody
- Přednáška, samostatná práce s literaturou.
- Metody hodnocení
- Písemná a ústní zkouška.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/TIc001