PdF:AJc301 Didaktika anglického jazyka - Informace o předmětu
AJc301 Didaktika anglického jazyka
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJc301/01: Pá 22. 9. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 6. 10. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 20. 10. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 3. 11. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 24. 11. 11:00–12:50 učebna 58, Pá 8. 12. 11:00–12:50 učebna 58, M. Sojková Šamalová
- Předpoklady
- Good knowledge of pedagogy. Master (Mgr.) degree in English.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- To consolidate theoretical knowledge of didactics;
To understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
To apply theoretical knowledge to practice.
To focus on the target group of the secondary school students - Výstupy z učení
- By the end of the course the students will be able:
to consolidate theoretical knowledge of didactics;
to understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
to apply theoretical knowledge to practice in various types of secondary schools;
to understand the specific needs of secondary school learners and their implications for foreign language teaching;
to plan and apply activities that accommodate secondary learners' needs. - Osnova
- 1. Characteristics of a secondary school learner
- 2. Differentiation in language classrooms
- 3. Teaching receptive skills to secondary students
- 4. Teaching productive skills to secondary students
- 5. Teaching English through content and CLIL
- 6. Teaching materials for secondary school students
- Literatura
- ROLAND, Chris. Understanding Teenagers in the ELT Classroom. Pavilion Publishing and Media Ltd, 2018. ISBN 9781912755004.
- Herbert Puchta's 101 Tips for Teaching Teenagers. Edited by Scott Thornburry. New York, Cambridge University Press, 2021.
- LEVY, Meredith a Nicholas MURGATROYD. Pairwork and groupwork : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 119 s. ISBN 9780521716338. info
- BUDDEN, Joanna. Teen world : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 112 s. ISBN 9780521721554. info
- Language activities for teenagers. Edited by Seth Lindstromberg. 1st pub. New York: Cambridge University Press, 2004, xi, 225. ISBN 9780521541930. info
- Výukové metody
- workshop, seminar, discussions, problem solving
- Metody hodnocení
- Teaching practice task - presentation of class activity and its reflection; contribution into an electronic forum.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/AJc301