GP6003 Galerijní praxe 2

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/0/3. galerijní praxe. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
MgA. Andrea Kaňkovská (cvičící)
Mgr. Markéta Peringerová (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Vránová (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Absolvování předmětu Galerijní praxe 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je absolvování praxe v konkrétních institucích zaměřených na zprostředkování umění - galerií, kulturních center, center mimoškolní výchovy
Výstupy z učení
Studující dokáží připravit samostatný doprovodný program k výstavě, galerijní animaci nebo originální autorský program
Osnova
  • 1. Příprava cyklu doprovodných programů v galerii 2. Tvorba galerijních animací 3. Slovesné aktivity v galerii 4. Tvorba originálního programu 5. Týmové projekty v galerii Pitevna Harmonogram: Náslechy a studium v instituci 5-10 hodin Příprava, rešerše, konzultace 5-10 hodin Praxe (animace, besedy, výuka) 3-5 hodin
Literatura
    povinná literatura
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 140 s. ISBN 978-80-244-3003-4. info
  • HORÁČEK, Radek, Zbyněk FIŠER a Vladimír HAVLÍK. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 208 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. info
  • HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM, 1998, 142 s. neoznačeno. ISBN 80-7204-084-7. info
    doporučená literatura
  • FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace : vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Uměleckoprůmyslové museum, 2012, 315 s. ISBN 9788071011118. info
  • JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika : metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010, 298 s. ISBN 978-80-7315-207-9. info
Výukové metody
- týmové projekty - lektorské programy - tvorba pracovních listů
Metody hodnocení
1.Textové a obrazové zpracování zkušeností z náslechů, konzultací a studia v instituci 2. Heslovitý reflexivní popis uskutečněných programů s fotodokumentací (případně videodokumentem) s uvedením základních údajů specifikovaných podle typu programu (instituce, datum uskutečnění, typ programu, rozsah, výstava, účastníci programu, reflexivní komentáře aj.) 3. Odevzdání CD s kompletním materiálem 4. Aktivně přednesený prezentační příspěvek v semináři
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.